חיפוי קיר חיצוני בעץ

תוכן עניינים

בניית בתי עץ היא ללא ספק אחת מאפשרויות הבנייה הקלה השכיחות והנפוצות ביותר בעולם, אך דווקא בישראל, סוג זה של בנייה לא הצליח להתבסס כמודל בנייה פופולארי. הסיבות לכך הן מגוונות ובעיקרן סיכוני אש, אבל אם אתם מתחברים למראה של עץ, אם אתם אוהבים להשתמש בפריטי עץ לעיצוב חלל הפנים שלכם והייתם רוצים להעניק את אותה תחושה עצית, חמימה ואינטימית גם לקירות החוץ של הבית שלכם, יש לכם את האפשרות לבצע חיפוי עץ לקיר חיצוני. האם קיים כזה פתרון של חיפוי קיר חיצוני בעץ? האם החיפוי הזה עמיד בפגעי מזג האוויר? האם ניתן לסמוך על חיפוי עץ שיחזיק מעמד כמו חיפוי אבן לאורך עשורים שלמים? האם חיפוי העץ מספק גם הגנה לטובת איטום שלד המבנה או שמדובר רק בפתרון דקורטיבי? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת אנטר.

חיפוי עץ לקיר חיצוני – האם יש בכלל דבר כזה?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן, אם כי אכן מדובר בפתרון שרק בשנים האחרונות קיבל את הגושפנקא הציבורית שלו כאן בישראל. השימוש בעץ בענף הבנייה הוא לחלוטין אינו חדש. בארה"ב למשל, מרבית הבנייה הפרטית מבוססת על עץ ומדובר פה בעץ שמשמש גם כשלד המבנה וגם כקירות החוץ של המבנה. עמידות העץ בפני פגעי מזג האוויר הוא לחלוטין לא אתגר חדש שאיתו מתמודדת האנושות ובמדינות בהן נהוג לבנות בתי עץ כסטנדרט, נעשה שימוש בפתרונות ידועים ומוכרים, המעניקים לעץ הגנה מיטבית שמאפשרת לו להחזיק מעמד לאורך עשורים שלמים גם בתנאים קיצוניים של קרינת שמש ישירה, רמת לחות גבוהה, רטיבות וגשם ועוד. חיפוי עץ לקיר חיצוני, אם כן, הוא אמנם פתרון שבישראל מקבל רק בשנים האחרונות את התנופה הראשונית שלו, אבל לחלוטין לא מדובר בהימור, אלא בפתרון עם יכולות מוכחות וידועות. 

חיפוי אלומיניום

מה ניתן לחפות באמצעות עץ?

ובכן, חיפוי באמצעות עץ יכול להתבצע למטרות שונות, החל מחיפוי מבנה שלם, דרך חיפוי קיר חיצוני בעץ וכלה בחיפוי דקורטיבי המבוצע בחזית ספציפית של המבנה ואפילו על בסיס דוגמא אדריכלית מתוכננת מראש. ישנם כמובן סוגים רבים של עץ ולא כולם מתאימים לצורך חיפוי עץ לקיר חיצוני, אך גם בתוך טווח סוגי העץ המתאימים למשימה זו, תוכלו למצוא מגוון רחב של דוגמאות, צבעים ומרקמים, שיאפשרו לכם להגיע בדיוק להעדפה העיצובית המתאימה לכם. מן הסתם, חיפוי של בית שלם באמצעות עץ היא לא אופציה שכולם חייבים להתחבר אליה וגם לא תמיד תזכה להיתר בניה מהרשויות. יחד עם זאת, חיפוי קיר חיצוני בעץ לצרכים דקורטיביים על פני חזית אחת או שתיים, יכולה לייצר אימפקט של ממש על מראה הבית וגם להעניק לכם רמה גבוהה יותר של בידוד בתוך הבית.

למעשה, אחד היתרונות החשובים ביותר של עץ על פני כל פתרון חיפוי אחר הוא רמת הבידוד הגבוהה של העץ. זוהי הסיבה שבגינה הפכו בתי העץ לכל כך שכיחים בארצות קרות, בהן נדרש חומר בעל מקדם בידוד גבוה ביותר כמו העץ. בהתאם לכך, אם יש לכם קירות שבהם נדרשת לכם רמה גבוהה יותר של בידוד, בין שבגלל קרינת שמש ישירה בקיץ ובין שבגלל חשיפה גבוהה לרוחות חזקות בחורף, חיפוי עץ לקיר חיצוני יכול להעניק לכם את הפתרון הפונקציונלי הטוב ביותר מבין האפשרויות הקיימות וזה כמובן, מעבר ליתרונות הדקורטיביים של העץ, שאולי מלכתחילה העלו אצלכם את המחשבה על האפשרות הזאת.

ראו גם: חיפוי קירות חוץ אלומיניום

מה לגבי חוזק מבני של העץ?

ובכן, חיפוי לקירות חוץ וחיפוי בכלל הוא אינו מרכיב שאמור לספק למבנה חוזק מבני. החוזק המבני של המבנה נובע כל כולו מהשלד והוא שמכריע את חוזקו המבנה ויציבותו של כל מבנה. חיפוי מיועד למלא תפקידים אחרים של איטום, בידוד ודקורציה והחוזק המבני היחיד שרלוונטי לגביו הוא החוזק המבני שלו עצמו. חיפוי אבן ושיש הוא ללא ספק חיפוי עמיד מאוד וחזק מאוד ולא לחינם נעשה בו שימוש כל כך תדיר בכל רחבי ישראל ובמשך עשורים שלמים. יחד עם זאת, בעשורים האחרונים נכנסו לשימוש פתרונות חיפוי אלטרנטיביים ובהם חיפוי אלומיניום, שמיושם בעיקר במגדלי משרדים ובתי יוקרה, אבל לאחרונה נכנס גם לעולם הבנייה הפרטית וכמובן חיפוי עץ לקיר חיצוני שגם הוא מהווה אלטרנטיבה אפקטיבית מאוד לחיפוי אבן, במיוחד כאמור, במקרים בהם נדרשת רמה גבוהה של בידוד. כל החיפויים של חברת אנטר, הן חיפויי העץ והן חיפויי האלומיניום, עומדים בכל התקנים ההנדסיים המחייבים ומיושמים בליווי מהנדס, המבטיח את חוזקם המבני ועמידתם בתנאי ההנדסה המחייבים. מיותר לציין, שפתרונות החיפוי של חברת אנטר הם הרבה מעל ומעבר לנדרש מבחינה הנדסית, ובהיבט הזה אין לכם שום דבר לחשוש ממנו, לא בהיבט של עמידות העץ לאורך שנים ולא בהיבט של חוזק מבני.

האם ניתן לחפות כל מבנה בעץ?

ברמה הטכנית התשובה היא בהחלט כן. כל מבנה שאותו ניתן לחפות באמצעות אבן, שיש או אלומיניום, ניתן לחיפוי גם באמצעות עץ. יחד עם זאת, בחתירה שלכם לקראת חיפוי קיר חיצוני בעץ, יהיה עליכם לוודא שלא קיימות מגבלות רגולטוריות, שיכולות למנוע מכם את העונג. חיפוי חוץ הוא שינוי מבני המבוצע כלפי חוץ ולכן מחייב אישור של הרשות המקומית במסגרת היתר בניה. יחד עם זאת, במרבית הרשויות הפרטיות, ישנה גמישות רבה הרבה יותר ביחס לבתים פרטיים ובמיוחד בישובים המבוססים על בתים פרטיים, בכלל זה גם בכל הנוגע לחיפוי המבנה. בכל מקרה, אם אתם מוטרדים מעניין זה, גם בכך יכולים לסייע לכם המומחים של אנטר, שילוו אתכם בהתנהלות מול הרשויות על מנת להבטיח שאתם מקבלים את כל מה שאתם זכאים לו.

כמו כן, חשוב לומר את הדבר הבא – אין כל מגבלה רגולטורית לבצע חיפוי עץ לקיר חיצוני ולכן אין כל בסיס למניעה של מהלך חיפוי כזה על בסיס עובדה זו בלבד. הסיבות לדחיית בקשה להיתר בניה לעניין זה יכולות להתמקד יותר באופן שבו פוגע החיפוי באחידות הסביבתית ביישוב. כאמור ביישובים פרטיים רבים אין כל בעיה בסוגיה זו והשאיפה היא להעניק לכל בעל בית את הגמישות לבנות לעצמו את הבית האהוב עליו. יחד עם זאת, גם במקרים כאלה ישנה תמיד האפשרות להשתמש בחיפוי המתאים ביותר לדרישות הרשות המקומית. כך למשל, חיפויים בהירים יותר יכולים להתאים הרבה יותר למראה האחיד הסביבתי.

מה שחשוב הוא, שלא תקבלו את הרושם כאילו חיפוי קיר חיצוני בעץ סובל בדרך כלל מבעיות רגולטוריות מצד הרשויות המקומיות – זהו לחלוטין לא המצב. אנו מציינים את הנושא הזה כדי להעניק לכם את כל המידע לו אתם זקוקים ממש כפי שנעשה כאשר תגיעו אלינו ותבררו על סוגי חיפויי העץ שיכולים להתאים למבנה שלכם, למטרות שלכם ולהעדפות הדקורטיביות שלכם. אם אתם אכן רוצים לשמוע יותר על אפשרות חיפוי זו, צרו עמנו קשר עוד היום והצוות המקצועי של אנטר ישמח לספק לכם את כל המידע לו אתם זקוקים כדי לקבל החלטה ממקום של ידע וביטחון.

יכול לעניין אותך גם: דלתות כניסה חיפוי אלומיניום

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

התקשרו עכשיו