דלתות כניסה מאלומיניום

תוכן עניינים

דלתות אלומיניום הכניסו לחיינו שורה ארוכה של יתרונות, שאותם אי אפשר פשוט למצוא באלטרנטיבות. יחד עם זאת, במקרה של דלתות אלומיניום מחיר הוא לא אחד מהיתרונות הללו. אבל את זה אנחנו לא באמת צריכים לספר לכם ואם כבר בדקתם מספר אפשרויות לבטח כבר שמתם לב לכך שדגמי דלתות אלומיניום עולים בדרך כלל יקר יותר מדלתות פלדה סטנדרטיות. אבל האם זה אומר שאתם צריכים לוותר על האופציה של דלת כניסה אלומיניום לבית? ובכן, רובם המכריע של בעלי הבתים בישראל חושבים שלא. יותר ויותר מבנים בבנייה חדשה או לאחר פרויקט שיפוצים, בוחרים להסתיים עם דלת אלומיניום מעוצבת ויש לכך סיבות ברורות.

עם המגוון הגדול של דלתות אלומיניום שניתן היום למצוא באולמות תצוגה ובטח עם המגוון העצום שאפשר ליצור בבית מלאכה המתמחה בתחום של עבודות אלומיניום, אפשר לזהות גם מגמה של אנשים המחפשים דלת אלומיניום פשוטה. אז מהם היתרונות של דלתות אלומיניום ואיך הופכים היתרונות הללו את העלות של דלת אלומיניום בטווח הארוך, לנמוכה יותר מכל אלטרנטיבה אפשרית אחרת? מה זה בדיוק דלת פשוטה, למה פשוטה ולמה דווקא אלומיניום? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

ממה עשויה דלת כניסה מאלומיניום?

שילוב המילים דלת ואלומיניום, מעורר קונוטציות שונות אצל אנשים שונים ואחת מהן מתייחסת לדלת כאל גוש אלומיניום אחד גדול, מה שרחוק מאוד מאוד מהמציאות. בפועל, דלת אלומיניום היא דלת שהשלדה שלה, הליבה שלה, עשויה מפרופילים של אלומיניום. את השלדה הזאת אפשר למנף לייצור דלת אלומיניום בשילוב זכוכית, בעיקר לדלתות מרפסת ואפשר למנף גם לייצור דלת כניסה מאלומיניום, שמיוצרת משלדת אלומיניום וחיפוי על פי בחירתכם: אלומיניום, פלדה או עץ. מה שחשוב לזכור הוא, שדלת אלומיניום היא דלת שהשלדה שלה עשויה אלומיניום ולגבי כל שאר חלקיה, ישנה גמישות מלאה ואפשרויות רבות. יחד עם זאת, לעצם העובדה שהדלת מיוצרת משלדת אלומיניום ישנן השלכות על החוזק המבני של הדלת, על אפשרויות העיצוב שלה, על המשקל שלה, על העמידות שלה ובמקרה של דלתות אלומיניום מחיר גם כן.

ראו גם: דלתות כניסה מעוצבות

אלומיניום – המתכת האולטימטיבית לייצור דלתות כניסה

הגענו לשלב באבולוציית דלתות הכניסה בו החומר המוביל לייצורן הוא אלומיניום. אלומיניום היא מתכת קלת משקל וחזקה מאוד, שמספקת את רמת הביטחון שיודעת לספק גם דלת פלדה, אך במקביל יודעת להציע גם רמה גבוהה של עמידות בפני פגעי מזג אוויר ופגעי הזמן. האלומיניום היא מתכת שגם קל מאוד לעבד אותה ולבנות איתה כל תצורה שעולה על הדעת, לחתוך אותה, לרקע אותה ולבצע בה שלל עיבודים. משקלה הקל מפחית מאוד מהעומס המופעל על צירי הדלת והמשקוף ולכן גם מסייע במניעת דפורמציות ועיוותים לאורך זמן. בכל פרמטר שבודקים את קטגוריית דלתות האלומיניום, ניתן לזהות יתרונות מובהקים לאלומיניום על פני האלטרנטיבות של עץ, זכוכית או פלדה, מה שהופך את הבחירה בדלת אלומיניום לבחירה הנכונה ביותר ברמה האובייקטיבית. אבל למה דלת אלומיניום פשוטה? למה לא לשלב בה עיבודים ועיטורים?

ראו גם: חיפוי קירות חוץ אלומיניום

האם רק השלדה עשויה אלומיניום?

התשובה היא לאו דווקא. דלת כניסה אלומיניום תיוצר תמיד משלדת אלומיניום, המיוצרת על ידי חיבור של פרופילים בתצורה ובמידות המבוקשות לדלת, לרבות חיזוקים פנימיים באמצעות פרופילי חיזוק ולרבות מילואה פנימית שיכולה להיות עשויה גם היא מפרופילי אלומיניום. לאחר ייצור השלד, מה שנותר היא מעטפת הדלת, המקיפה אותה מכל עבר. מעטפת זו יכולה להיות מיוצרת ממגוון חומרי גלם: זכוכית, עץ, פלדה, פלדת אל חלד וכמובן סגסוגות שונות של אלומיניום. אם תרצו דלת קלה במיוחד, תוכלו להזמין דלת אלומיניום שכל כולה עשויה מאלומיניום, אם כי דלת זו בדרך כלל לא תעניק לכם את החוזק המבני הנדרש לכם. לרוב, מדובר בשלדת אלומיניום המחופה באמצעות לוחות פלדה או עץ ובכל המקרים, הדלת תיחשב לדלת אלומיניום.

למה דלת אלומיניוםפשוטה?

אחרי שהבנו למה אלומיניום, כעת נדבר על סוגיית הפשטות. אם תכנסו לאולם תצוגה של דלתות אלומיניום, תוכלו לגלות מגוון לא קטן של דגמים המשלבים בתוכם שלל עיצובים בצורות עיטורי מתכת, חלונות זכוכית, סורגים, עיטורי כרום, פרזול במגוון עיצובים, שילובי גוונים, תצורת כנף ומשקוף וכן הלאה. כל אלה יכולים להוסיף מאוד לעיצוב ולאווירה, אבל אף אחד מהם לא באמת נחוץ כדי ליהנות מהיתרונות של דלת אלומיניום. המשמעות היא שבחירה באופציה של דלת אלומיניום פשוטה היא בחירה סובייקטיבית לחלוטין. ישנם אנשים שמחפשים את האפשרות להפוך את הדלת ליצירה בפני עצמה ולהיעזר בה כפריט עיצוב שמשפיע בצורה משמעותית על המרחב העיצובי, ולעומתם ישנם אנשים שמשיקולי מחיר או עיצוב, מעדיפים את הדלת שלהם פשוטה, לא בולטת במיוחד, אבל כזאת שמספקת את היתרונות המרכזיים והמשמעותיים של האלומיניום. על כן, הבחירה שלכם בדלת פשוטה היא בחירה סופר לגיטימית ולא משנה מהי הסיבה שעומדת מאחוריה. ובכל זאת, גם בדלת פשוטה ישנו חופש עיצובי שבתוכו תוכלו לפעול.

ראו גם: כל מה שצריך לדעת על דלת קו אפס

עיצוב בתים פרטיים
תמונה: freepik

עיצובים של דלת אלומיניום פשוטה

על אף שאתם בוחרים באופציה של דלת כניסה פשוטה ללא עיטורים מיוחדים וללא אמירה עיצובית שעומדת בפני עצמה, אתם עדיין יכולים להפוך את הדלת שלכם לפריט עיצוב חשוב ומשמעותי, גם בפורמט הפשוט שלה. את זה תוכלו לעשות בעיקר באמצעות שלב הצביעה בו תוכלו לקבוע את גוון הדלת ואת המרקם שלה. יש לכם את האפשרות להזמין דלת במרקם חלק לחלוטין, שמדמה את המגע החלק של לוח אלומיניום ויש לכם את האפשרות ליצור גרעון או מרקם מיוחד אחר, אותו ניתן ליצור באמצעות שימוש בצבעים מיוחדים המכילים בתוכם חלקיקים קטנים אותם ניתן לפזר בתצורות שונות על פני שטח הפנים של הדלת.

איך כל זה קשור למחיר?

ובכן, לכל חומר גלם יש תמחור שונה. תמחור זה נגזר מעלות חומר הגלם, מכמות חומר הגלם הנדרשת לצורך ייצור הדלת ומקלות העיבוד של חומר הגלם לכדי דגם הדלת המבוקש על ידי הלקוח. המודולריות של פרופילי האלומיניום וקלות העיבוד של מתכת האלומיניום מאפשרת לבנות שלדה בכל עיצוב שאפשר לחשוב עליו, אבל המחיר הוא בדרך כלל גבוה יותר ביחס לשלדת ברזל או עץ. שימוש בסגסוגת של אלומיניום, ברזל וחומרים נוספים, יכולה גם היא לספק יתרונות מבניים ועיצוביים שונים, אבל במקביל גם להעלות מאוד את עלות הדלת. בסופו של דבר, לכל דגם של דלתות אלומיניום מחירים שונים וטווחי המחירים יכולים להיות גדולים מאוד, בהתאם לטווחי חומרי הגלם בהם נעשה שימוש לייצור הדלת. ככלל, מאחר ודלתות אלומיניום מאפשרות לנו ליצור עיצובים יוצאי דופן ולייצר דלתות וסטים של דלתות עם משקופים גדולים יותר מאי פעם מבלי לסבול מדפורמציות בגין משקל הדלת, גם עלות הדלת הולכת ועולה בהתאם לגודלה ועובייה ולכן, בבחירת דלתות אלומיניום מחיר הדלת צפוי להיות גבוה יחסית לאלטרנטיבות, אבל מסיבות טובות שאפשר לראות בעין ולהרגיש ביד. 

ראו גם: התקנת דלת פלדלת מעוצבת

עיצוב פנים כפרי
תמונה: freepik

יקרה במעמד ההזמנה, זולה בטווח הארוך

אחד הדברים החשובים שעליכם לדעת על דלת כניסה אלומיניום הוא, שהמחיר שלה במעמד ההזמנה עשוי להיות גבוה יותר מהאלטרנטיבות (וגם זה לא תמיד), אבל בטווח הארוך דלתות אלומיניום נחשבות לעסקה הכדאית ביותר ביחס לכל האלטרנטיבות. מדוע? בזכות המאפיינים המבניים והחומריים של דלת אלומיניום. האלומיניום היא מתכת קלה מאוד ולכן היא מונעת תקלות ודפורמציות בגין משקל כבד. לו היו מיוצרות הדלתות המעוצבות אליהן אנו רגילים היום מפלדה, הן היו כבדות מאוד, דורשות משקופים וצירים גדולים וגם היו סובלות מדפורמציות כבר לאחר מספר שנים. דלתות אלומיניום הן גם עמידות מאוד לאורך זמן. האלומיניום היא מתכת עמידה לחלוטין בפני רטיבות, לחות, גשם וקרינת שמש ישירה. מאחר וצד אחד של דלת הכניסה חשוף תמיד לפגעי מזג האוויר, למאפיינים הללו ישנן השלכות ישירות על העמידות והשרידות של הדלת לאורך זמן. בהזמנת דלתות אלומיניום מחיר הרכישה עשוי להיות מעט גבוה, אבל עמידות הדלת לאורך עשורים שלמים ללא סימני שחיקה, הופכים את דלתות האלומיניום לעסקה הכדאית ביותר ביחס לכל אלטרנטיבה.

האם אפשר להזמין דלתות אלומיניום מעץ?

על אף שהשאלה הזאת נשמעת מעט מוזרה, התשובה עליה היא כן. א' יש באפשרותכם להזמין דלת בעלת שלדת אלומיניום ומעטפת עץ מלא לחלוטין וב' יש לכם את האפשרות להזמין דלת אלומיניום בעלת מרקם דמוי עץ. בשני המקרים, אתם משיגים את האפקט של דלת עץ, תוך ניצול היתרונות החשובים של האלומיניום, עליהם עמדנו קודם לכן. ברכישת דלת כניסה אלומיניום מעץ, עליכם לוודא שהדלת מיוצרת בצורה מקצועית ועל הפי הסטנדרטים הראויים, שכן העץ יכול להכביד מאוד על שלדת האלומיניום. בנייה וייצור לא נכונים של דלת כזאת, יכולים גם להוביל לשחיקה מהירה של הדלת, ליקויים שיתפתחו לכדי ריקבון של העץ והרס פנימי שלו ולכן חשוב מאוד להזמין דלת כזאת, אך ורק מגורם מקצועי שמתמחה בסוג זה של דלתות.

כפי שאמרנו קודם לכן, ישנה גם האפשרות להזמין דלת אלומיניום בעלת מרקם ועיצוב דמוי עץ. מבחינת מראה, יהיה קשה להבחין בכך שמדובר בדלת אלומיניום ולא בדלת עץ. מעבר לכך, בהזמנת דלת אלומיניום בעיצוב דמוי עץ, תוכלו לבחור ממש את העץ הספציפי שאותו תרצו לשקף באמצעות האלומיניום, את סוג העץ, את הגוון שלו ואת המרקם שלו (סיבים, עיניים וכדומה). יחד עם זאת, כדאי לדעת שעדיין מדובר בדלת אלומיניום מלאה ולדלת הזאת לא יהיה לא ריח של עץ, לא מגע של עץ ולא אווירה של עץ.

כפי שניתן לראות, בהזמנת דלתות אלומיניום מחיר הדלת נקבע על פי שורה ארוכה של פרמטרים וישנם עוד רבים אחרים אותם לא פירטנו בשורות אלה. ריבוי הפרמטרים האלה משקפים גם את הצורך להזמין את דלת האלומיניום מגורם מקצועי המתמחה ספציפית בתחום זה ויודע להציע לכם גם מבחר גדול של דגמי מדף מהארץ ומהעולם וגם את האפשרות להזמין דלת אלומיניום בהתאמה אישית על פי ההעדפות המבניות, הפונקציונליות והעיצוביות שלכם. התאמה אישית זו יכולה להתבסס על וריאציות מותאמות אישית לדגמי מדף בסיסיים והיא יכולה להיות כוללת מא' ועד ת', הכל בהתאם לאפשרויות שמציע הגורם המקצועי הספציפי ולהיקף ההתאמה האישית הדרושה לכם.

מחיר דלתות כניסה אלומיניום – לסיכום

אם המניע שלכם לבחור דלת אלומיניום פשוטה הוא מחיר, הרי שתוכלו למצוא דלתות פשוטות הנמכרות ישירות מן המדף ללא התאמה אישית, ובקטגוריה הזאת תוכלו למצוא דלתות פשוטות וזולות גם עם תוספת עיטורים שונים, לרבות תוספות כדוגמת חלונות זכוכית משולבים. בהיבט זה הפשטות נובעת לא מהמראה של הדלת, אלא מעלות הייצור שלה, מה שמאפשר לכם גם ליהנות מדלת בעלת עיצוב מובחן וגם ממחיר זול יחסית. לפרטים נוספים השאירו פרטים באתר Enter ונציג מטעמינו ישמח לסייע!

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

התקשרו עכשיו