חיפוי אלומיניום דמוי עץ

תוכן עניינים

חיפוי קירות הוא פתרון מבני, שאפשר למצוא בכל בית ובהיקף נרחב. החיפוי השכיח ביותר הוא כמובן חיפוי חוץ העוטף את קירות השלד של הבית מצידם החיצוני ומעניק להם איטום והגנה מפני פגעי מזג האוויר. יחד עם זאת, חיפוי קירות היא גם פרקטיקה שכיחה בעיצוב פנים, אם כי במקרה זה יתבסס החיפוי בדרך כלל על חומרי גלם אחרים ובמיוחד עץ. חיפוי קירות באמצעות עץ הוא אולי החיפוי האהוב והמועדף ביותר מכמה וכמה סיבות, אלא שלא תמיד זהו החיפוי הנכון ליישום. מה מונע מאיתנו לחפות את הבתים שלנו בעץ? איך נכנס לתמונה הפתרון של חיפוי אלומיניום דמוי עץ כתחליף אפקטיבי? עד כמה תואם החיפוי במודל דמוי עץ למראה האותנטי של חיפוי עץ אמיתי? האם ישנה אפשרות לבחור דמוי עץ במרקמים, גוונים וסוגי עץ שונים? על שאלות אלו ועוד, עונים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת אנטר דור, המציעה לכם כמה מהפתרונות המובילים בתחום של חיפוי אלומיניום דמוי עץ.

חיפוי עץ – למה אנחנו אוהבים אותו ומה הבעיה עם זה?

נתחיל אולי בעובדה הפשוטה – כל קיר חייב חיפוי. קירות שלד נבנים בדרך כלל מיציקות בטון או בלוקים, שמצטיינים בחוזק מבני ויציבות אבל רגישים מאוד לשחיקה הדרגתית כתוצאה מחשיפה ללחות, רטיבות ופגעי מזג האוויר. בכדי להגן על קירות השלד ובכדי לאטום ולבודד את שטח הפנים של המבנה, יש לבצע חיפוי של קירות החוץ וחיפוי זה מבוצע לרוב באמצעות אריחי אבן ושיש. אריחים אלה, פרט לכך שנחשבים לחזקים מאוד ועמידים מאוד, הם גם לרוב היחידים שמאושרים על ידי וועדות התכנון השונות ברחבי הארץ, כך שבכל הקשור לחיפוי חוץ, גם אם אתם מאוד אוהבים חיפוי עץ ואף מוכנים לשקול חיפוי אלומיניום דמוי עץ, כלל לא בטוח שתוכלו ליישם חיפוי כזה כדי לחפות את כל קירות הבית.

חיפוי דלתות חוץ דמוי עץ

ההעדפה הטבעית שלנו לשימוש בעץ, לא רק לצורך חיפוי חוץ או פנים, אלא גם ובעיקר לצורך ריהוט הבית ועיצובו, נובעת בעיקרה מהמאפיינים המבניים של העץ ומהתחושה שהוא יוצר אצלנו. ברמה המבנית, העץ הוא חומר חזק מאוד, קל משקל יחסית לחוזק שלו, קל מאוד לעיבוד ובעל רמת בידוד תרמי ואקוסטי גבוהה. בנוסף לכך, העץ משרה בדרך כלל אווירה חמימה ואותנטית של טבע, מגע חם ונעים ואפילו ריח עצי של טבע. זאת הסיבה שבמרחבי פנים, אנו עושים שימוש רב מאוד בעץ ובמרבית הבתים, מרבית הרהיטים אכן עשויים עץ. יחד עם זאת, העץ סובל גם מחסרונות משמעותיים, שאי אפשר להתעלם מהם.

החיסרון המשמעותי ביותר, במיוחד בהקשר של חיפוי עץ, הוא הרגישות של העץ לפגעי מזג האוויר, ללחות ולמזיקים. במרחבי חוץ רגישות זו אף חוצה את כל הגבולות, כשחשיפה קבועה של עץ לגשמים, רוחות, קרינת שמש ישירה ולחות גבוהה באוויר, יכולה לשחוק את העץ במהירות רבה, לפגוע בחוזקו המבני, במראה שלו וביציבות שלו. יישום של פתרונות עץ במרחבי חוץ מחייב על כן, תחזוקה רבה ורציפה בכל שנה ולאורך זמן וגם תחזוקה כזאת שמבוצעת על פי כל הכללים, לא תמיד יכולה לשמר את המאפיינים הטבעיים והמקוריים של העץ. על כך אפשר להוסיף גם את רגישות העץ למזיקים שונים כמו טרמיטים, תולעים ואחרים ופה בעצם נכנס לתמונה הפתרון של חיפוי אלומיניום דמוי עץ.

מה זה אלומיניום דמוי עץ?

דמוי עץ הוא מודל עיצוב, שקיים לא רק בעולם החיפוי אלא בעולם עיצוב הפנים כולו ובכלל זה רהיטים, פרקטים, חיפויים, התקנים, גדרות, שערים וכן הלאה. הרעיון הוא מאוד פשוט: ייצור פתרון שנראה כמו עץ ומרגיש כמו עץ אבל לא עשוי עץ. במקרים מסוימים זה מצליח יותר ובמקרים אחרים פחות. הסוד הגדול ביישום פתרונות דמויי עץ הוא שמירה כמה שיותר קפדנית על המראה והתחושה האותנטית של עץ טבעי ואת זה לא ניתן להשיג בכל פתרון דמוי עץ וגם לא בכל פתרון של חיפוי אלומיניום דמוי עץ. פתרונות של חיפוי אלומיניום דמוי עץ מוצעים היום על בסיס שני חומרי גלם מרכזיים: חיפוי חוץ אלומיניום ולוחות hpl. האלומיניום היא מתכת שבשנים האחרונות פשוט השתלטה על עולם העיצוב וזאת לאור המאפיינים המבניים, החוזק המבני, המשקל הקל, קלות העיבוד וגמישות העיצוב הרבה שניתן להשיג באמצעותה. יחד עם זאת, מדובר בפתרון יקר למדי, שלא מתאים לכל סביבה ולכל כיס. פתרון נוסף, שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, הוא הפתרון של לוחות hpl כפתרון חיפוי אלומיניום דמוי עץ. המדובר על לוחות המיוצרים בדחיסה בחום של שבבי עץ עם שרף טבעי ומצופים בשכבת צבע מותאמת אישית ומעטפת קשיחה ואטומה של דבק מלמין.

בשני המקרים, מדובר בפתרונות שניתן ליצור באמצעותם פתרון חיפוי אלומיניום דמוי עץ ברמה גבוהה מאוד בגוונים אותנטיים, דוגמת עץ אותנטית ואפילו מרקם אותנטי עם מגע עצי נאמן כמעט לחלוטין למציאות. לוחות hpl, דווקא לאור התבססותם על שכבת ליבה שעשויה חומרים טבעיים בלבד, מציעים את הפתרון הקרוב ביותר לעץ אמיתי, לרבות בפרמטרים של רמת בידוד.

האם מדובר בפתרון שמתאים לחיפויי חוץ בלבד?

מן הסתם, רגישותו של עץ אותנטי באה לידי ביטוי בעיקר במרחבי חוץ, בהם הוא חשוף לחלוטין לפגעי מזג האוויר. בהתאם לכך, לצורך חיפוי קירות חוץ לבטח נעדיף תמיד חיפוי חוץ דמוי עץ, בין שהוא עשוי מאלומיניום ובין שמלוחות hpl או כל פתרון אחר שיודע להעניק לנו את המראה, המרקם והתכונות של עץ אותנטי ברמה גבוהה. בחללי פנים יש לנו חופש רב יותר לבחור בחיפוי עץ אותנטי לחלוטין, אבל צריך לקחת בחשבון כמה דברים: א' מדובר בחיפוי כבד מאוד, שיכול מאוד להכביד על הקיר עליו הוא מותקן. ב' מדובר בחיפוי יקר מאוד, שמיוצר בדרך כלל מעץ גושני ויכול לשבור כל כיס. ג' בסביבות עם לחות גבוהה, למשל באזורים לאורך מישור החוף, גם חיפוי פנים עשוי עץ עלול לסבול משחיקה מואצת בגין רמת הלחות הגבוהה באוויר. על כן, בין שאתם מחפשים פתרון חיפוי לקירות החוץ של הבית ובין שאתם מחפשים פתרון חיפוי לעיצוב חלל הפנים, פתרונות חיפוי אלומיניום דמוי עץ הם ללא ספק הפתרונות המתאימים לכם ביותר ובלבד שאתם מקפידים לבחור חיפוי איכותי, עמיד, חזק וכזה שמתקרב במידה הרבה ביותר למאפיינים האותנטיים של עץ טבעי.

כדי להבטיח שהבחירה שלכם ביישום פתרון חיפוי אלומיניום דמוי עץ לא באה על חשבון הנטייה הטבעית שלכם למראה ולמגע העצי, חשוב שתזמינו את החיפוי דמוי העץ שלכם במקום הנכון והמקום הנכון הזה הוא ללא ספק חברת אנטר דור, המתמחה בחיפויים דמויי עץ בסגנון יוקרתי, אלגנטי ומודרני. החברה מציעה מבחר פתרונות חיפוי אלומיניום דמוי עץ, מלוחות hpl ופתרונות חיפוי אלטרנטיביים אחרים. לחברה ידע וניסיון רב בתחום חיפוי חוץ ופנים בפתרונות דמויי עץ ובאמתחתה קשת רחבה מאוד של עיצובים ומודלים מהם תוכלו לבחור את עיצוב העץ הספציפי המתאים לכם ביותר עם אפשרות להתאמה אישית על פי העדפותיכם. אנשי המקצוע באנטר דור יסייעו לכם גם בביצוע הבחירה הנכונה וגם בהתקנה מקצועית של החיפוי להבטחת איטום, בידוד ועיצוב בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

ראו גם: כמה עולה חיפוי קיר?

אז מה זה חיפוי hpl דמוי עץ?

אם החלטתם לבצע חיפוי לקירות החוץ של הבית והתחלתם כבר לבצע חיפוש של פתרונות אפשריים, לבטח נחשפתם כבר לפתרון של חיפוי hpl דמוי עץ או חיפויי hpl בכלל. מהם החיפויים האלה? מהם היתרונות שלהם? לאילו מרחבים הם מתאימים והאם ניתן להשתמש בהם גם לחיפוי קירות חיצוניים? מה נדרש כדי להתקין את החיפויים הללו? האם הם עמידים בפני פגעי מזג האוויר וחדירת מים? האם דוגמת דמוי עץ היא הדוגמא היחידה הקיימת בקטגוריית החיפוי הזאת? 

בשנים האחרונות, נכנס פתרון החיפוי באמצעות לוחות hpl אל מרכז הבמה, כשיותר ויותר אנשים בארץ ובעולם בוחרים בו כפתרון החיפוי המועדף עליהם הן כחיפוי פנים והן כחיפוי חוץ. אבל מה הופך את החיפוי הזה לכל כך אטרקטיבי? ובכן, hpl או High Pressure Laminate היא טכנולוגיה חדשה לייצור לוחות חיפוי דחוסים במספר שכבות. שכבת הבסיס של הלוח עשויה מנייר ממוחזר או שבבי עץ הנדחסים יחד עם שרף טבעי בחום גבוה ליצירת לוח קשיח וצפוף מחומרים טבעיים בלבד. על גבי שכבת הבסיס מיושמת שכבת צבע אטומה וקשיחה שיוצרת את פני השטח החיצוניים של הלוח. הצבע עצמו מוחדר אל תוך ליבת שכבת הבסיס באמצעות כבישה בחום ולאחר מכן מיושמת שכבת ציפוי באמצעות דבק מלמין שהופכת את הלוח כולו לקשיח מאוד ואטום לחלוטין. פרט לטכניקת הייצור של חיפוי hpl דמוי עץ כלוחות חיפוי קשיחים וחזקים, מאפשרת הטכניקה הזאת ליצור לוחות בעלי רמת איטום ובידוד אקוסטי ותרמי ברמה יוצאת דופן. מעבר לכך, מאחר ומדובר בפתרון חיפוי סינטטי, הרי שניתן לעצב אותו בכל תצורה, מרקם או דוגמא, בין היתר גם בדוגמת דמוי עץ.

לאילו משימות חיפוי מתאימים לוחות hpl?

ובכן, חיפוי hpl דמוי עץ מתאים כפתרון חיפוי הן לקירות חוץ והן לקירות פנים. חיפוי פנים באמצעות לוחות hpl שכיח במיוחד במשרדים, אך גם בבתים מעוצבים בהם מעוניין הלקוח ליצור אווירה חמימה ואותנטית המבוססת על מראה העץ הטבעי, במקביל ליצירת שכבת בידוד נוספת, שמשפרת מאוד את המיזוג הטבעי של המבנה ומסייעת באיטום המבנה הן מלחות חיצונית והן מהולכת החום של קירות השלד של המבנה. איטום הלוחות באמצעות שכבת המלמין, יוצר שכבה חיצונית צפופה מאוד, קשיחה מאוד ועמידה מאוד, המאפשרת ללוח להציג עמידות מלאה בפני לחות, רטיבות ואפילו קרינת שמש ישירה, מה שהופך את הפתרון של חיפוי hpl דמוי עץ לפתרון מתאים גם לחיפוי חוץ של מבנים. יחד עם זאת, נהוג לעשות שימוש בחיפוי זה לקירות חוץ, רק לצורך עיצוב מרחבים ספציפיים, למשל לצורך עיצוב חזית הבניין במסגרת דלת נסתרת או חיפוי שטח מרפסת/ חצר וכדומה. 

כיצד מותקנים לוחות החיפוי?

חיפוי hpl דמוי עץ ניתן להתקנה באמצעות מספר טכניקות שונות ובכלל זה התקנה גלויה המבוססת על הצמדת הלוחות למסגרת מתכת באמצעות ניטים גלויים לעין או התקנה סמויה המבוססת על הצמדת הלוחות לפרופילים נסתרים, המאפשרים ליצור מראה חלק ואחיד ללא סממנים של אמצעי חיבור חיצוניים. את לוחות חיפוי hpl ניתן להתקין גם באמצעות הדבקה למשטח הקיר ובלבד שההדבקה מבוצעת באמצעות חומרי הדבקה מתאימים ועל פי התקנים המחייבים. כמו כן, ישנה אפשרות לבצע התקנה מאווררת המבוססת על תליית הלוחות על גבי התקן שמוצמד לקיר המבנה ויוצר מעין מרווח בין היקר ובין הלוחות. אפשרות זו משפרת מאוד את ביצועי הבידוד התרמי והאקוסטי של הלוחות לאור שכבת האוויר הכלוא שנוצרת בין קיר המבנה ובין הלוחות עצמם. בחירת שיטת ההתקנה צריכה להתבצע בליווי גורם מקצועי והיא יכולה להשתנות ממקרה למקרה – קיר חיצוני, קיר פנימי, חיפוי דק, חיפוי חדר יבש מול חדר רטוב בתוך המבנה וכן הלאה. בכל אחד מן המקרים האלה יש לבחון את שיטת ההתקנה המתאימה, הן מנקודת מבט מקצועית, הן מנקודת מבט עיצובית והן מזו הכלכלית.

דלתות חוץ

היכן ניתן להזמין לוחות hpl ובאילו עיצובים?

כאמור, חיפוי hpl דמוי עץ היא רק אופציה אחת מיני רבות העומדות לרשותכם. כפי שהסברנו קודם לכן, חלק מרכזי בתהליך הייצור של לוחות hpl הוא השלב של הטמעת הצבע בלוח הבסיס. בשלב זה ניתן לבחור למעשה כל צבע וגם לבצע את כבישת הצבע אל תוך הלוח הבסיסי באמצעות טכניקות שונות, שמאפשרות ליצור מרקמים שונים וייחודיים. אחת האופציות היא כמובן יישום של דוגמת עיצוב דמוית עץ ובמקרה כזה תוכלו לבחור את גוון העץ המתאים לכם וכן את מרקם העץ (טבעות, עיניים, ניגודיות קווי דוגמא וכן הלאה). ככלל, ישנם המון עיצובי בסיס אותם תוכלו להזמין ישירות מן המדף ואם תרצו, יש באפשרותכם להזמין גם דוגמא בהתאמה אישית מלאה, אם כי המחיר צפוי להיות גבוה יותר בהתאם.

ככלל, חיפוי hpl דמוי עץ הוא פתרון חדש יחסית ולכן מוצע על ידי חברות נבחרות בלבד. העבודה עם סוג זה של חיפוי מחייבת רמת מקצועיות גבוהה, הן בייצור הלוחות ו/או כמובן בייבוא שלהם והן בהתקנתם בצורה מקצועית, שתואמת את הצרכים המקצועיים, את העדפות הלקוח ואת המסגרת התקציבית. יישום של חיפוי hpl זה לא משהו שאתם רוצים לעשות באמצעות קבלן שיפוצים כלליים או באמצעות חברה, שאין לה כל היכרות או ניסיון מספק בתחום. דברים אלה נכונים גם לגבי איכות הלוחות, גם לגבי מגוון העיצובים והדוגמאות מהן תוכלו לבחור אבל בראש ובראשונה מרמת הביצוע של התקנת הלוחות. התקנת חיפוי hpl דמוי עץ דורשת אמצעים ייעודיים, ידע מקצועי בביצוע ולא פחות מכך, הקפדה על הפרטים הקטנים שיבטיחו את רמת האיטום הנדרשת, את העמידות המלאה של הלוחות לאורך שנים ארוכות ואת רמת הבידוד שניתן להשיג באמצעותם.

חברת אנטר דור היא אחת החברות היחידות בישראל שיכולה להציע לכם חיפוי hpl דמוי עץ תוך הבטחת הרמה המקצועית הגבוהה ביותר בכל פרמטר אפשרי. באנטר דור תוכלו למצוא מבחר גדול של עיצובים ודוגמאות בסיס וכן אפשרות להתאמה אישית של החיפוי המועדף עליכם. כמו כן, לרשותנו ניסיון רב בביצוע חיפויי חוץ לחזיתות כניסה באמצעות חיפוי hpl וחיפוי קירות ומרחבי חוץ. צוות אנשי המקצוע של אנטר דור יסייע לכם גם בבחירת החיפוי המתאים לכם ביותר מבחינת עיצוב ובהתאמת דוגמת העיצוב לסביבה בה תרצו להתקין את החיפוי וגם כמובן יבטיח לכם התקנה סופר מקצועית בכל אחת משיטות ההתקנה הקיימות, הכל בהתאם לשיקולים מקצועיים של החברה ושיקולים כלכליים ועיצוביים שלכם. ללא שום ספק, אם אתם מתחברים לעיצוב עץ בחיפוי חוץ, חיפוי hpl דמוי עץ הוא פתרון שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם מקבלים החלטה.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

התקשרו עכשיו