דלתות חוץ אלומיניום

תוכן עניינים

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן הפך האלומיניום לחומר הגלם האולטימטיבי לייצור דלתות כניסה ודלתות חוץ היא העמידות הגבוהה של מתכת האלומיניום בפגעי מזג האוויר. אבל האם עמידות זו בעינה עומדת גם במקרה של דלתות חוץ אלומיניום? במה באה לידי ביטוי העמידות הזאת והאם יש צורך בביצוע פעולות מסוימות בכדי להתאים דלת אלומיניום רגילה לדלת המתאימה למרחבי חוץ החשופים לפגעי מזג האוויר על בסיס קבוע? את כל התשובות לכל השאלות תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

דלתות חוץ אלומיניום – מתכת עם עמידות גבוהה

כאמור, עמידותה של מתכת האלומיניום היא אחת הסיבות המרכזיות להפיכתה לחומר הגלם השכיח ביותר לייצור דלתות כניסה אלומיניום ודלתות חוץ, אלא שעמידות היא לא ערך חד משמעי וישנן רמות שונות של עמידות שיודעות מתכות שונות להציע לנו. כך למשל, אחת המתכות העמידות ביותר היא מתכת הנירוסטה שהיא למעשה תרכובת מלאכותית של מתכות וגם בנירוסטה ישנם סוגים שונים של תרכובות המציעות רמות שונות של עמידות. ככלל, האלומיניום נחשבת למתכת עמידה מאוד מכיוון שהיא פשוט לא מחלידה. יחד עם זאת, מתכת יכולה בהחלט לסבול מקורוזיה, במיוחד כאשר מותקנים עליה רכיבי פרזול נוספים כמו ידיות, צירים, עיטורי ניקל וכדומה. על אף שקורוזיה אינה גורמת לנזק מבני כלל ואינה גורמת לנזק אסתטי שמתקרב לזה של חלודה מפושטת, עדיין נרצה למנוע את היווצרותה על גבי דלתות חוץ אלומיניום.

עיצוב בתים קטנים
תמונה: freepik

איך ניתן למנוע היווצרות של קורוזיה על דלתות אלומיניום?

ובכן, בדלתות חוץ במיוחד ההמלצה הגורפת היא לא להשאיר את מתכת האלומיניום חשופה לפגעי מזג האוויר, אם כי זה בכלל לא אישיו בשום מקרה מכיוון שדלתות אלומיניום תמיד מגיעות עם שכבת צבע עבה ואטומה שמגינה גם על המתכת. בניגוד לברזל למשל, שחיקה של הצבע לא תוביל להיווצרות חלודה מפושטת ולרוב גם לא להיווצרות קורוזיה. סכנת הקורוזיה מתקיימת רק כאשר ישנו אלומיניום חשוף בעל שטח פנים גדול. על כן, דלתות חוץ אלומיניום נחשבות לדלתות הטובות ביותר גם במקרה של דלתות חוץ החשופות ללא הרף לפגעי מזג האוויר, לבטח ביחס לכל סוג אחר של מתכת וביחס לעץ. דלתות אלה גם דורשות מידה קטנה מאוד של תחזוקה אם בכלל, ונוטות לשמור על השלמות המבנית שלהן, כמו גם שלמותן האסתטית, לאורך שנים ארוכות במיוחד, וזאת מבלי להתפשר על פרמטרים אחרים של חוזק מבני, משקל עצמי, קלות עיבוד וכדומה.
ראו גם: כמה עולה דלת אלומיניום?

 

מהם פגעי מזג האוויר שיכולים להשפיע על דלתות חוץ אלומיניום?

פגעי מזג אוויר הוא מונח גג שבדרך כלל מכוון אותו לכיוון של לחות ורטיבות, אבל יכול לבוא לידי ביטוי גם מהכיוון השני. כך למשל, קרינת שמש ישירה לאורך זמן, יכולה לגרום נזק עצום גם לדלתות עץ וגם לדלתות ברזל. דלתות אלומיניום, במיוחד אם הן צבועות בצורה מקצועית, אינן רגישות כלל לקרינת שמש ויכולות לשמור על המראה שלהן לאורך שנים ארוכות ללא כל סימנים של בלאי ושחיקה. ואולם, מפגע מזג האוויר הבולט ביותר הוא הגשם והלחות ואלו אכן גורמים להיקף הנזקים הרב ביותר לדלתות חוץ, במיוחד דלתות עץ וברזל. גם במקרה זה, דלתות חוץ אלומיניום נחשבות לטובות והעמידות ביותר לאור עמידותו הגבוהה של האלומיניום בפני לחות ולאור העובדה שאלומיניום פשוט אינו מחליד. אחרי שאמרנו את זה, גם במקרה של דלתות אלומיניום, במקרה של דלת חוץ מומלץ מאוד לשמור על שטח פנים חלק עד כמה שניתן, ללא חיתוכים וללא תוספות עיטורים, שיכולים כולם להפוך למוקדים להיווצרות קורוזיה.
פנו לחברת Enter ליעוץ והזמנת דלתות מעוצבות

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

התקשרו עכשיו